Tropical paradise - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu Tropical paradise - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu

Tropical paradise

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg RobLotteBoet

12 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Die jungle als achtertuin heeft ons avontuurlijke wandelingen bezorgd. Via smalle paadjes onder toeziend oog van apen, varanen en eekhoorns kwamen we zo bij een volgend dorpje uit. Dat is wat voor ons reizen zo waardevol maakt...de lekkerste nasi kampung voor €1 in een huiskamerrestaurant, een bezoekje aan de plaatselijke kunstenaar, onverwachte tafereeltjes en hele families die met ons op de foto willen.

Rob heeft tijdens een snorkeltrip en nachthike in de jungle haaien, vliegende eekhoorns, nog meer apen en vuurvliegjes gezien. Verder houdt hij zijn conditie op peil door plichtsgetrouw met de zon op zijn bol een aardig rondje te rennen.

Nadat we op de laatste avond met z'n drieën van een ongelofelijke sterrenhemel hebben genoten namen we met tranen in onze ogen afscheid van Tioman en heeft onze trip zich voortgezet naar Pulau Langkawi.

Boet zat tijdens de vlucht in het kleine vliegtuig en uur lang met z'n neusje tegen het raam gedrukt..zo mooi!

Deze parel niet ver van de grens met Thailand is een tropisch paradijs. Langkawi is 500 km² groot en er heerst een laid back sfeertje. Wat we erg leuk vinden is de mix van Thaise, Chinese, Indiase en Maleise cultuur die we hier tegenkomen. We hebben het strand verruild voor de rijstvelden waar we in een authentiek Maleisisch houten huisje op palen verblijven.

Wandelend over het strand, junglepaadjes of tussen de rijstvelden door brengt Boet heel wat uurtjes in de rugdrager door terwijl hij de vogels begroet met 'tweet tweet' en de waterbuffels met 'moeoeooeooe'.. hij vindt het prachtig! En we hebben een auto waarmee we het eiland overcrossen. Van een verlaten strandje naar een waterval naar een fruitboerderij, af en toe uitwijkend voor overstekend vee of een platgereden slang, langs rubberplantages naar een lokaal eettentje naar weer een volgend strandje. Ik jump af en toe een winkeltje in (op blote voeten want de no shoes policy geldt overal: ) waar gesluierde locals hun sieraden, tijgerbalsem en batik sarongs verkopen.

Nog een week mogen we van dit geweldige land genieten. We houden meer en meer van Azië en deze trip smaakt dan ook naar meer...

Foto's op Facebook! Ik kan ze via iPad hier niet plaatsen.

X van ons3

• 12 Juli 2012 - 11:04

Sussie:

Wauw! Klinkt echt weer geweldig! Alleen de verhalen smaken al naar meer. En wat een avonturier die kleine Boet! Ik zou zeggen: KEEP ON GOING met z'n drietjes!

Heel veel liefs!

• 12 Juli 2012 - 11:09

Guapados:

Heerlijk die verhalen! Zou zo graag even een kijkje willen nemen om te zien hoe Boet geniet!
    Heimwee......
    Dikke kus

• 12 Juli 2012 - 11:13

Berry:

Klinkt geweldig, blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    Pas wel op voor de (nog niet platgereden) slangen en ander ongedierte.
    Heel veel plezier nog en hopelijk tot volgende week vrijdag.
    En Sussie verlekker je maar niet teveel aan de verre reizen van anderen, jouw tijd komt nog wel (een keer).
    xxx

• 12 Juli 2012 - 11:31

Maaike:

Leuk om jullie zo te volgen! Mooi beschreven ook! Ik ben jaloers, hoewel ik het denk ik niet zou aandurven (toch niet zo'n avonturier denk ik, hihi)...

• 12 Juli 2012 - 12:43

Saar:

Lieve globetrotters,

Ik wens jullie nog meer avontuur en mooie ervaringen toe. Geniet extra voor mij ;)
    Xxxx

• 12 Juli 2012 - 14:02

Riet:

Heerlijk, heerlijk, heerlijk, wat genietennog hele fijne laatste week

• 12 Juli 2012 - 15:56

Jipke:

Beste reizigers!
    Om jaloers van te worden,....die mooie verhalen!
    En..Boet houdt er ook wel van!
    Nog heel veel plezier toegewenst uit een regenachtig (17 gr.) Friesland!

• 12 Juli 2012 - 16:30

San&Cis:

Ooooooh hiendjes! Net vanuit Nederland jullie site gelezen. Wat een mooie reis maken jullie weer en top dat Boet ook zo geniet. Geniet nog even van alles. Hopen jullie binnenkort weer te zien en te spreken. We willen uiteraard alles weten, want na 2 dagen Nederland begint het alweer behoorlijk te kriebelen. Have fun en dikke kus van ons.

• 12 Juli 2012 - 19:19

Niels Passchier:

Wat een mooie trip zijn jullie aan het maken!! Jaloers! Als honeymoon 2 dagen Brugge is dan net ff minder....

Enjoy!!

• 12 Juli 2012 - 19:25

Veron:

Klinkt goed man! Boet lijkt dus op z'n ouders qua avonturiersbloed!!!

• 16 Juli 2012 - 15:36

Jet:

Tropical paradise.....Wat heerlijk!
    Erg fijn dat kleine Boet zich zo goed vermaakt. Wat kan het leven toch fantastisch zijn:)