SRI LANKA Colombo & The Hill Country - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu SRI LANKA Colombo & The Hill Country - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu

SRI LANKA Colombo & The Hill Country

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg RobLotteBoet

05 Juli 2013 | Sri Lanka, Sri Lanka

Sri Lanka betekent mooi eiland. Een welkom met brede glimlach, eindeloze stranden, tempels, idyllische treinroutes, smaakvol eten, theevelden en wildlife. Dit alles maakt het land net onder de zuidkust van India een bezoek meer dan waard. En na de Tsunami en de burgeroorlog krabbelt dit mooie eiland langzaam op en gelukkig weten mensen het weer te vinden.

De tuktuk brengt ons overal in stoffig COLOMBO. Met als hoogtepunt Pettah Market, waar we beseffen dat Boet in de rugdrager een bezienswaardigheid is. Van links krijgt Boet een banaan in zijn hand geduwd terwijl hij van rechts in zijn wang geknepen wordt. Een favoriete lokale begroeting.

Reizen met de trein is subliem én goedkoop. Terwijl we over het spoor het binnenland in gaan, zwaaien we passerende schoolkinderen en theeplukkers gedag. Ons eindstation is KANDY. Een religieuze stad waar we één dag blijven. Aangekomen lopen we Ajith tegen het lijf. Taxichauffeur en een bijzondere man. Het klikt direct en Ajith wordt onze chauffeur voor de komende 2 dagen.
Gehuld in een sarong en op blote voeten bezoeken we de Temple of the Sacred Tooth Relic. Een belangrijke religieuze plek omdat er een tand van de Boeddha bewaard zou worden. Mensen bidden, steken kaarsjes en wierook aan en lopen volgens ritueel gebruik onder een olifant door. Ondanks de drukte hier daalt er een zekere rust op ons neer.

We eten curry met chutney en papadum en slapen een paar kilometer buiten Kandy. Waar we wakker worden met een prachtuitzicht over de bergen en jungle. Welcome in the hill country!

Via watervallen en theeplantages naderen we NUWARA ELIYA. Ofwel little England. Het doet hier chique aan. Vroeger was deze plaats alleen toegankelijk voor de Engelse elite. Nu kunnen wij hier met gerust hart lunchen zonder aan een dresscode te hoeven voldoen.

Drie uur later arriveren we bij Waterfalls Homestay in ELLA. Over een prachtuitzicht gesproken. Vanaf onze veranda kijken we uit op een schitterende waterval.
We besluiten naar Little Adams Peak te hiken. Deze berg ligt op 1100m en als ik boven ben met de twee leukste mannen op aarde voel ik me on top of the world.
Die waterval gaan we uiteraard ook van dichtbij bekijken. Onderweg ernaar toe ontmoeten we goudzoekers, boeren en een local die zich opwerpt als gids. Terwijl we door het hoge gras lopen is enige voorzichtigheid geboden. Sri Lanka kent een hoog sterftecijfer als gevolg van slangenbeten. Er komen een aantal giftige soorten voor waaronder de cobra.

Oké genoeg avontuur. Op naar de kust!

Namasté! Rob Lotte & Boet

• 05 Juli 2013 - 16:31

Sussie:

Wauw! Klinkt gaaf zeg! De trein is ook mijn favoriet. Zit er nu weer in. :-) Geniet! Dan doe ik dat hier ook, de zomer staat voor de deur!

Namasté!

• 05 Juli 2013 - 19:27

Mama:

Wat een mooi verslag, lijkt me superleuk en wat fijn dat jullie er zo van genieten en Boet zo'n relaxte globetrotter is, xxx

• 05 Juli 2013 - 21:18

Jipke:

Dank voor jullie mooie reisverslag! Lijkt me heerlijk zo,n mooie trip te maken.., Boet zal er ook vast wel van genieten.

• 06 Juli 2013 - 10:17

Lys:

Lieve avonturiers!!!

Wat een mooi verslag van weer zo'n bijzondere reis!
    Unieke ervaringen voor jullie alle 3.
    Echt top dat jullie dit doen, gewoon hup met Boet erbij.
    Kleine tarzan!:-)
    Dikke knuffel en een zonnige groet (jaja de zon is hier ook) uit Driehuis!!

• 06 Juli 2013 - 14:36

Fem:

Oh lot wat klinkt dat heerlijk! Schrijf alles maar goed op voor ons copycats;-) dikke smak