INDONESIË 2015 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu INDONESIË 2015 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu

INDONESIË 2015

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg RobLotteBoet

21 Juli 2015 | Indonesië, Batavia

Hop hop daar gingen we weer! 4 weken Indonesië en oh wat bevalt het ons goed. Elkaar en de backpack. Heerlijk overzichtelijk. Van het ene paradijselijke plekje naar het volgende mooie avontuur.

DE GILI'S
Na een nachtje Jakarta starten we op de Gili Eilanden in Lombok. We fietsen Gili Air dagelijks rond. We bewonderen de onderwaterwereld en diezelfde vis eten we 's avonds vers van de bbq. Een goed begin van onze vakantie. Na verschillende eilandjes, 9 dagen zon zee strand en zonsondergangen met uitzicht op Bali vertrekken we. De rijstvelden in!

SIDEMEN VALLEY
Één van Bali's best bewaarde geheimen. Met vanuit ons bed uitzicht op de sawa in ochtendnevel worden we hier wakker. Junglebook is er niks bij. Nergens vind je zoveel verschillende kleuren groen en nergens worden we zo vriendelijk begroet door de Balinezen. De hanen wekken ons enthousiast, kindjes werpen ons handkussen toe vanuit hun woonkamertjes en verkopen hun mooiste tekeningen aan Boet.

UBUD
Onze lieve vriend Pjotr heeft een waanzinnig mooi huis in Ubud en wij mochten daar verblijven. Een hele villa helemaal voor ons alleen, een zwembad in de voortuin en de bush in de achtertuin. Waar ik dagelijks mijn zonnegroetjes uitvoer.
Ubud centrum vinden we nog hysterischer dan de laatste keer dat we er waren. We vermijden het daarom zoveel mogelijk. Vooruit op één keer na. Het apenbos voor Boet en even lekker shoppen voor mij. De omgeving is schitterend en op onze fietsjes verkennen we alle dorpjes en eten we superfood met een healthy smoothie on the side (restaurant The Alchemy & Sari Organic mag je niet missen!). En we wonen per toeval een hanengevecht bij. Heel traditioneel. En heel zielig! Al besluit Boet ter plekke later hanenvechter te worden.

CANGGU
Tijd voor de Balinese kust. Tijd voor een relaxt surfdorpje, leuke stranden, goddelijk eten, hier en daar een dansje, hippe koffietentjes, lekkere ijsjes! en te gekke winkeltjes. Canggu we LOVE you! Ten noorden van het drukke Kuta en Seminyak stonden onze fietsen al weer klaar om deze geweldige omgeving te verkennen. En omdat wij concludeerden in Canggu te willen wonen was 6 dagen veel te kort. Maar Jogja en haar fascinerende tempels wachten op ons.

YOGYAKARTA
Welcome in Jogja, een must-see in Java. We missen onze eigen fietsen maar laten ons lekker door deze stad vervoeren op een zogenaamde becak. Een fietstaxi en het vervoermiddel in Jogja. We bezoeken de beroemde straat Malioboro waar een enorme markt is met ontelbaar veel Batik kraampjes, afschuwelijke souvenirs en eten. Ons favoriete gedeelte. Toch laten we de gefrituurde vleermuizen aan ons voorbij gaan. We eten dagelijks in ons eigen rustigere buurtje bij Via Via. Een tof reisbureautje met heerlijk restaurant en speeltuintje! (Weetje: Rob verorbert 4 nasi goreng per dag). Hier boeken we ook de trips naar de Prambanan tempels en Borobudur. Die kan zelfs Boet al afvinken.

Inmiddels beginnen we aan onze vlucht terug.
Tot de volgende trip! We'll keep on going ;-)

Lotte

• 21 Juli 2015 - 19:42

Rob, Lotte En Boet:

Zo te lezen,..mooi leven daar!!
    Dank voor jullie uitnodiging en geniet van dit prachtige land!!!
    XJip

• 21 Juli 2015 - 19:58

Guapados:

Heerlijk! Volgende keer gaan we weer mee hoor!
    Xxxxxx