Totally blue lagoon - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu Totally blue lagoon - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu

Totally blue lagoon

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg RobLotteBoet

03 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

4 jaar later in.. MALAYSIA

Dit is overigens niet onze 1e keer in Maleisië. In 2009 maakten we een trip naar Maleisië Bali en 'the Gillis' (Lombok). Reizen lonkt en een bruiloft op Aruba, vriendenbezoek op St. Maarten en vakantie naar Ibiza en Formentera gingen we dan ook niet uit de weg de afgelopen jaren.

6 december 2010 is ons wereldwonder Boet geboren. En nadat hij zijn reistest in Frankrijk heeft doorstaan is het tijd voor het echte werk...

Waar we normaal gesproken, terwijl we de lucht in gingen, de trip inluidden met een glaasje bubbels waren we nu druk in de weer met flesje,tutti en schaapje. Gelukkig vond Boet het te gek een 'tuig' van zó dichtbij te zien en heeft hij zich keurig gedragen onderweg.

Eenmaal aangekomen kwam de zon al op in Maleisië en zijn we vanuit KL naar Melaka gegaan. Daar begonnen met een powernapje om vervolgens cultuur te proeven in dit prachtige stadje.
Melaka is net een openlucht museum met z'n smalle straatjes, marktjes, riksjas, koloniale gebouwen, kleuren, de geur van wierook en gebakken rijst, little India en chinatown waar we bij de lokale eettentjes onze vingers erbij aflikten voor slechts een paar cent.

Boet is zeer populair onder de Aziaten en wordt overal vrolijk welkom geheten, aangeraakt en op de foto gezet.
Hij vindt het prachtig en heeft er inmiddels een gewoonte van gemaakt naar iedereen te zwaaien met een brede glimlach.

Ondanks dat Maleisië uit groeit tot een welvarend land blijft er contrast zichtbaar. Waar op de ene hoek van de straat een mannetje zonder tanden en schoenen je een taxiritje op zijn fiets aanbiedt, kun je 100 m verderop een koffietje doen bij starbucks of jezelf een louis vutoin tas kado doen in een enorme shoppingmall.

Op dag 3 gingen we vroeg uit de veren voor onze volgende bestemming.. Tioman. Deze eilandengroep is ook wel bekend van t programma expeditie robinson en behoort volgens sommigen tot de 10 mooiste plekken ter wereld. Wij voegen m in ieder geval toe aan onze top 10. En voelen ons optimaal robinson bij melina beach resort. Een klein eco hotelletje dat alleen per boot bereikbaar is waar we een week vertoeven in een hut óp het strand.

Boet vermaakt zich met z'n schepje en schelpen en maakt lokale vriendjes. Terwijl we 's ochtends bij vloed wakker worden staat de Zuid Chinese zee tot een meter voor onze hut. Met in onze achtertuin de jungle.
En verder...niks! Meer hebben we ook niet nodig.

X uit Tioman

• 03 Juli 2012 - 13:33

Raf En Vivi:

Heej neef,
    Stoer man dat je met pa en ma zo'n toffe reis aan het maken bent.

Leuk hè om in het tuig te zitten die gaat megasnel en heel hoog.

Schepje strandje iets te eten en te drinken wat een rijkdom.

Dikke kus van je neefje en je nichtje xxx

• 03 Juli 2012 - 18:33

Tante Mijnie:

Geweldig!

Zie het al helemaal voor me hoe Boet geniet van alle aandacht. En hoe ie enthousiast het "tuig" in gaat.

Paradijsje dat Tioman, zet m gelijk op m'n whishlist. Diviertete!

Dikke knuffel uit Nimma

• 03 Juli 2012 - 21:26

Mama:

O ja, dat ziet er geweldig uit en zo leuk dat Boet zo geniet, en lekker toch dat hij jullie bezig houdt, en hij mag nog een paar keer met tuig mee! Het weer is dus tropisch warm, niet te hoge luchtvochtigheid zodat alles klam wordt?
    Xxxmimi

• 08 Juli 2012 - 18:03

Renske:

O heerlijk, lucky Boet dat hij dat nu al meemaakt! Foto's zijn ook echt super, jullie vinden het vast goed als ik even verder loer op jullie site ;-)
    Fijne weken nog!
    Liefs

• 10 Juli 2012 - 10:36

Lysanne:

Lief trio!
    Wat geweldig om te lezen. Ik krijg direct helemaal zin om ook zo'n reis te beleven met onze guppies....

Slaapt Boet ook goed in een voor hem totaal andere 'wereld'? Leuk ook dat hij lokale vriendjes maakt en tja zon een emmer, schelpjes en een top mama en papa...meer heeft hij inderdaad niet nodig!

Geniet en schrijf gauw nog iets, ik geniet ervan! Kus, Lys