Life is a beach - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu Life is a beach - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van RobLotteBoet - WaarBenJij.nu

Life is a beach

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg RobLotteBoet

16 Juli 2013 | Sri Lanka, Mirissa South

We rijden langs fruitmarkten, pottenbakkers, meren vol lotusbloemen en bomen waar apenfamilies ons nakijken. Naarmate we ARUGAM BAY naderen gaat de airco steeds een tandje hoger. A-bay is een vissersdorp en laid back surfspot. Waar we ons iedere ochtend van onze cabaña naar de zee verplaatsen. Aan het eind van de dag neem ik een massage bij een traditionele Aryurveda Spa. En doen we een drankje in het Hideaway cocktailbarretje. Helaas schuilt er achter luie hangmatten en zonnige cocktails een droevige geschiedenis. We worden geraakt door het verhaal van een lokale jongen over de tsunami en de zichtbare gevolgen daarvan. Terwijl we op de plek staan waar hij ooit een guesthouse runde. Bijna 9 jaar na de ramp en er is geen geld voor wederopbouw.

Na een kleine week besluiten we op safari te gaan. In een jeep crossen we Yala National Park door. En naast waterbuffels, olifanten en krokodillen hebben wij de zeldzame mazzel oog in oog te staan met een luipaard. Onze dag kan niet meer stuk!

Onze reis zet zich voort naar de zuidkust. Waar even in TANGALLE verblijven. En een paar dagen in MIRISSA doorbrengen met Godelief & Ries. Heel gezellig! We eten kreeft met onze voetjes in het zand. We lassen een vertrouwd beautymomentje in inclusief gezichtsmasker en voetscrub. En de gaupas drinken een 'pina calada', terwijl de mannen bij lokale vissers in hun boot stappen.
En Boet? De kleine reiziger heeft de tijd van z'n leven hier! Krabbetjes vangen en een ritje in de tuktuk zijn favoriet.

Vanuit Mirissa maken we een aantal uistapjes. Naar UNAWATUNA en naar GALLE Fort waar Nederlandse invloeden zichtbaar zijn. Dit koloniale fort heeft hippe winkeltjes en lekkere koffie. Voor het eerst sinds weken drink ik weer een latte macchiato.
Ook bezoeken we Somawathi Home. Een kindertehuis dat 120 kids een veilig thuis, onderwijs en medische zorg biedt. Ik koop een knutselwerkje en doneer 1000 rupees waarvan een week muziekles betaald kan worden. Een mooi project dat iedere steun kan gebruiken www.weeshuissrilanka.nl

Morgen brengen we onze laatste nacht door in Negombo om vanuit daar weer op het vliegtuig naar huis te stappen.

Tot de volgende trip!

Rob Lotte & Boet

• 16 Juli 2013 - 18:23

Sussie:

Wauw. Klinkt weer indrukwekkend sussie! Keep on going en tot vrijdag!

• 16 Juli 2013 - 21:40

Lys:

Wauwie wat heerlijk om te lezen, je schrijft zo leuk! Heb het dan ook 2x gelezen!:-)
    Ahhh en lieve Boet, die wil straks niet meer naar huis! Alhoewel, jullie komen in een zonnig en warm temperatuurtje thuis: hier ook 25 Gr. Jaja...al meerdere malen met de kids met de voetjes in t zand bij Tijn Akersloot.
    Geniet nog heel even en een goede terugreis!!! Dikke kussen van ons